Sanomalehden etusivulta osui silmiin tavallistakin repäisevämpi automainos. Ja taas oli pakko ihmetellä, miten kauan ihmiset sietävät kaikkea tuota valehtelemista ja lörpötystä – jonka he itse maksavat tuotteiden hinnoissa. Aina kun yrittää sanoa mainonnasta poikkipuolisen sanan, joku keksii väittää, että mainonta on tiedottamista ja ilman tiedottamista emme osaisi ostaa. Totta kai mainonta ja tiedottaminen sekoittuvat, mutta ne ovat silti kaksi aivan eri asiaa ja kumpikin voi esiintyä myös ilman toista. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Tässä ote tuosta automainoksesta, esimerkkinä mainonnasta ilman tiedottamista:

Aito rakkaus tuo elämään uutta sisältöä. Koeajon jälkeen tiedät, että tämä rakkaus kestää.

Myyjän osoite ja puhelinnumero olisi puhdasta tiedottamista, samoin bensankulutus ja muut testausten tulokset. Mainontaa ei tarvita ostopäätösten tekemiseen. Vaan siis mihin? Ei mihinkään!