Sanomalehden etusivulta osui taas silmiin valheellinen automainos, jonka purkaminen on hyvää harjoitusta. Mainosten hajottaminen alkuaineisiinsa kiihottaa inhoa mainoksia kohtaan, mutta siitä ei ole mitään vahinkoa. Tiedän kokemuksesta, että ilman mainoksia tulee hyvin toimeen.

     ”Kolme hyvää syytä valita se ja se: 1. Turvallisempi, 2. Taloudellisempi, 3. Tyylikkäämpi.”

     Mainostettu auto ei ole turvallisempi, taloudellisempi tai tyylikkäämpi kuin kilpailijansa, sillä sellainen vertailu ei ole luvallista ilman selkeitä perusteluja. Se ja se on siis enintään turvallisempi jne. kuin saman auton edellinen malli. Vaikka tämä olisi totta, siitä ei mitenkään seuraa, että se ja se olisi hyvä auto. Huonoakin voidaan loputtomasti parantaa ja huonoa on kaikkein helpointa parantaa!